5. července 2017

Paulo Coelho | Láska

Do ruky se mi nedávno dostala kniha od jednoho z mých nejoblíbenějších autorů, kterým není nikdo jiný, než Paulo Coelho. Četla jsem od něj zatím sice jen pár knih, ale už teď vím, že to bylo osudové setkání. Na jeho knihách se mi líbí, že v sobě mají spoustu myšlenek, které dalece překračují mnohdy jednoduchý děj jeho knih. Dnes ovšem nechci psát o samotném autorovi, nýbrž o knize Láska. Tato kniha je sborníkem citátů z jeho knih a je členěna na osm kategorií, například Dar, Solidarita, Hledání, nebo Velikost.

Na první pohled zaujme kniha svým bohatě zdobeným obalem v jehož duchu jsou všechny ilustrace v této knize. Autorem je Catalina Estrada, mezinárodně proslulá výtvarnice žijící v Barceloně. Obrázky jsou hodně barevné a tak nesednou každému. Já osobně tento styl také moc nemusím, ale v knize to šlo krásně dohromady s citáty, takže mi to vůbec nevadilo.

K citátům se toho říct moc nedá. Kdo již Coelha zná, jistě ví, že jsou všechny svým způsobem unikátní a každý člověk si v nich může najít to své. Nechci tenhle článek pojmout jako recenzi, jen chci knihu v pozitivním světle představit a doporučit i ostatním. Myslím, že nejlépe toho dosáhnu, když teď vypíšu některé mé oblíbené citáty z knihy.

"Láska není zvyk, závazek, nebo dluh - láska je.
Bez jakýchkoliv definic.
Miluj a moc se neptej. Jenom miluj"

"Nikdy nepřestaň pochybovat.
Jestliže pochybnosti zmizí, znamená to, že jsi na své cestě ustrnula."

"Lidé dávají darem květiny, protože v nich je skutečný smysl lásky.
Kdo se pokusí vlastnit květ, uvidí, jak jeho krása vadne. Kdo se však jenom podívá na květinu na lukách, ponechá si ji navždycky."


Autor: Catalina Estrada
"Bojovník světla je na světě proto, aby pomáhal svým bratřím, a ne proto, aby je soudil."

"Bojovník světla neustále vyhledává něčí lásku, i kdyby to znamenalo mnohokrát uslyšet slovo ne, vrátit se domů poražen, pocítit odmítnutí tělem i duší."

"Ti, kdož učiní nový krok a přitom si chtějí udržet něco z minulého života, jsou nakonec rozerváni vlastní minulostí."

"Nelituji okamžiků utrpení, snáším své jizvy, jako by to byly medaile, vím, že za svobodu se platí draze, stejně draze, jako za otroctví; jediný rozdíl je v tom, že člověk platí rád a s úsměvem, i když je to úsměv v slzách."

Závěrem bych knihu určitě doporučila těm, kteří se zajímají o osobní rozvoj, ale i všem ostatním, kteří si jen chtějí přečíst krásné citáty.

Znáte tvorbu Paula Coelha, nebo jste od něj něco četli? Který citát se vám nejvíc líbí?

2 komentáře:

  1. Já od něj četla Alchymistu, a i když se mi řada myšlenek opravdu líbila, tak stylem mi to úplně nesedlo. Ale tohle vypadá hodně zajímavě, nejvíc se mi líbí první dva citáty :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já četla od Paula Coelha tolik knížek, že se je všechny ani nepamatuju. Nejvíc se mi líbila asi Veronika se rozhodla zemřít a U řeky Piedra usedla a plakala. A samozřejmě Alchymista je super, toho jsem teď znova poslouchala na audioknížce. Tuhle knížku s citáty jsem koupila už před nějakou dobou mamince a moc se jí líbila.

    www.cityscape-bliss.com

    OdpovědětVymazat