8. července 2017

Prázdninové plány

Prázdniny už jsou v plném proudu a já jsem si řekla, že bych mohla napsat článek o tom, co se o letošních prázdninách chystám udělat. Samozřejmě neuvedu úplně všechno, ale minimálně knížky, které si chci přečíst a seriály, které chci vidět, tu budou. Pro lepší přehlednost to vezmu všechno pěkně postupně.

KNIHY
• Chtěla bych přečíst pár knih, které mám doma, ale ještě jsem je nečetla, nebo jsem je nedočetla. Nechci se pustit do všech, protože bych pak neměla čas na ostatní knížky a tak jsem prozatím vybrala pouze tyhle:

Tetralogie Stmívání | S. Mayer: Uznávám, že to asi není pro každého a já sama jsem zvědavá, jestli se mi to bude ještě líbit. Ze série jsem četla jen první a poslední díl a tak to chci tenhle rok napravit. Abych to trochu vysvětlila, tak první díl jsem četla hned dvakrát, protože jsem ještě neměla ostatní díly. Potom vyšla první část filmu Rozbřesk a já totálně poblázněná jsem si hned koupila stejnojmennou knížku, abych věděla, jak to celé dopadne. Ta se mi moc líbila, ale i když jsem potom dostala i zbývající dva díly, už jsem si je nikdy nepřečetla. Ani tu druhou část Rozbřesku jsem od té doby neviděla celou.

Auggie and Me | R. J. Palacio: Tato kniha je jakýmsi rozšířením knihy Wonder (v češtině (Ne)obyčejný kluk) a celý příběh podává z pohledu tří dalších dětí. Samotnou knihu Wonder jsem četla v originále a dnes ji řadím mezi moje nejoblíbenější knížky. Hodně na mě zapůsobila a vřele bych ji doporučila každému, i když se může zprvu zdát, jako knížka pro děti.

Jáma a kyvadlo a jiné povídky | E. A. Poe: Knížku mám doma už hrozně dlouho, ale nikdy jsem nedokázala přečíst všechny povídky. Docela mě to mrzí, protože Poea jako spisovatele velice uznávám a líbí se mi ta ponurost, která provází většinu jeho příběhů.


• Teď přichází na řadu ostatní knihy, které si chci přečíst. Všechny mám, nebo si je teprve budu půjčovat z knihovny, ale jak se znám, asi si koupím i nějakou novou knížku.

Gay historie | J. Fanel: Párkrát už jsem to tu zmiňovala, ale jsem skoro až posedlá homosexuální tématikou. Tahle kniha mě zaujala na první pohled, protože provází celou historií homosexuality a navíc je od českého autora.

Geraldova hra, Dlouhý pochod | S. King: Opět jsem propadla Kingovu kouzlu a proto tu mám i dvě jeho knihy. Ale kdo ví, jestli jich nakonec nebude víc.

Vyzvědačka | P. Coelho: Tahle knížka je poněkud odlišná od jeho ostatní tvorby, ale i přesto se na ní moc těším

1984 | G. Orwell: Za tohle se trochu stydím, protože jsem jí opravdu ještě nečetla. Všude o knize čtu samou chválu a tak jsem opravdu zvědavá. Od Orwella jsem zatím četla jen Farmu zvířat, která mě nadchla a tak doufám, že u 1984 tomu bude stejně.


SERIÁLY
Seriálů sice není tolik a většinou jsou to kousky, na které jsem se začala dívat už před prázdninami. Na jeden seriál se ale těším speciálně.

SKAM: Norský seriál, který v poslední době získal velkou popularitu téměř po celém světě. Vypráví o životech teenagerů na škole v Oslu a každá série se zaměřuje na konkrétní osobu. Letos vyšla čtvrtá série, která je bohužel poslední. A právě z téhle série mi zbývá dokoukat ještě několik dílů. 


Orange Is The New Black: Tenhle kousek už mi přirostl k srdci a skoro se od něj nemůžu odtrhnout. V plánu mám čtvrtou a potom právě vycházející pátou sérii. 

Versailles: Dobový seriál, který jsem si během první série také hodně oblíbila. O prázdninách bych chtěla dohnat druhou sérii, která se letos vysílala.

Game Of Thrones: Ano, to je přesně on. Seriál, na který se letos těším nejvíc. Už za pár dní vychází sedmá série a já se nemůžu dočkat.


FILMY
Já padouch 3: Je to možná trochu dětinské, ale já jsem milovníkem podobných animáků a na tenhle kousek se hodně těším

Swiss Army Man: Film už jsem zmiňovala  v článku Co poslouchám. Pořád se ale nemůžu rozhodnout, jestli ho opravdu chci vidět.

JAZYKY
V neposlední řadě, jsem si řekla, že bych se chtěla zaměřit na zlepšení mých jazykových dovedností. V angličtině si docela věřím, ale pořád jsou tu oblasti, na kterých bych chtěla víc zapracovat, nebo mi dělají problém.
S němčinou je to horší, protože i přes víc než 3 roky studia stále nejsem tam, kde bych chtěla být. A to na sebe nemám nijak vysoké nároky. Stále mi chybí slovní zásoba, kterou potřebuji, abych se mohla plynule vyjádřit o téměř základních věcech. 

Jaké plány máte na prázdniny vy?

4 komentáře:

  1. Přeji ti, abys další sérii GoT přežila. Protože já netuším, jak to zvládnu (navíc uvidím první díl a pak na dva týdny odjedu!). Ale je pravda, že ani nevím, proč na to koukám, když mě šíleně štve, co tam provádějí... Knížky mám mnohem radši. :D

    Se Stmíváním držím palce - já na tom kdysi ujížděla a četla to několikrát, ale kdybych se do toho pustila teď, asi by mi to nic neřeklo. :) 1984 je hodně děsivé, ale to od Orwella asi všechno.

    S jazyky držím palce - já pokračuji ve čtení v cizích jazycích, před pár dny se mi podařilo dočíst první díl Pottera v němčině, tak mám radost. A ještě mě čeká Sophiina volba v angličtině. :)
    http://jaderna-knihomolka.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. GoT jsem zatím četla jen první díl knížek, ale určitě se chci pustit i do dalších. Taky se u toho někdy hrozně rozčiluju, ale prostě musím koukat dál :D

      A k tomu Pottterovi gratuluju. Já se v angličtině zmohnu zatím jen na zjednodušenou četbu. První díl Harryho teď čtu taky, ale pro změnu v angličtině. Ze začátku jsem si skoro myslela, že to vzdám, ale teď už je to mnohem lepší :D

      Vymazat
  2. Panebože, já tak miluju knihu (Ne) obyčejný kluk, takže vůbec nechápu, jak jsem mohla nepostřehnout, že vyšlo rozšíření…tak zítra do knihkupectví:)

    www.windypinkstyle.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. R. J. Palacio napsala těch rozšíření víc, ale v češtině zatím nic nevyšlo. Myslím, že je to škoda, protože ten příběh je opravdu úžasný ♥ Jsem zvědavá na ten film, co má vyjít letos na podzim.

      Vymazat